اداره نقل و انتقالات

شرح وظایف:


- تثبیت ملك با درج جهات اربعه در دفتر املاك سازمان و نيز درج نقل و انتقالات اراضي ، املاك و آپارتمان‌ها

- تنظیم تقسیم نامه و صورتجلسه تعیین سهم برای هریک از مالکین ساختمان‌هايي كه درمناطق فاقد اسناد رسمی تفکیکی واقع شده‌اند و نيز صدور قرارداد قطعی

- درج قراردادهاي سه جانبه بانکی در دفاتر املاك (شامل قراردادهاي واگذاري و تخصیص اراضي و قراردادهای قطعی املاک)

- یاداشت املاك توقيفي در دفاتر و پرونده‌هاي مربوطه و اعلام نتیجه به مراجع ذیربط

- تعیین فضای های مشاعی و اختصاصی کلیه مستحدثات برروی املاک واگذاری سازمان به اشخاص (شامل انبارها و پاركينگ‌هاي ساختمان‌ها و اختصاص آن‌ها به واحدهاي احداثي)

- ارسال اسناد املاكي كه داراي نقشه كاداستر بوده به دفترخانه اسناد رسمی و انتقال رسمي اسناد مالكيت بنام آخرين مالكين درج شده در دفاتر مربوطه

- انجام امور دفاتر املاک ، نگهداري سوابق و مدارك و مستندات مربوطه و رعايت اصول ايمني و استحفاظي كامل و دريافت هزینه های مربوطه طبق تعرفه های مصوب سازمانی .

- ضبط و نگهداري سوابق مالكيت اشخاص حقيقي و حقوقي

- پاسخگوئی به مکاتبات دادگستری ، کلانتری ها ، بانکها و موسسات مالی اعتباری در چار چوب ضوابط

- انجام ساير امور محوله از سوي مديريت اداره حقوقی و املاک سازمان

کلیه اقدامات در اجرای مسولیت ها و اختیارات سازمان در قبال اشخاص و بعنوان پیش نیاز های اساسی اقدامات بعدی اداره ثبت اسناد و املاک کیش جهت اجرای ماده 22 قانون ثبت میباشد.